• Amasya
    29°C
Bizi takip et : Tasova Gazetesi Facebook Tasova Gazetesi Twitter
sebahaddin Günaydın
sebahaddin Günaydın

HAK EDENE

Hak edene

Yerel seçimlerin ilçemizde hareketli geçmesi beklenmektedir… Kongre ve diğer belirsizlikler nedeni ile adaylar kesin olarak belli değildir.  Adaylığını deklere eden şimdilik Mustafa Korkmaz’dır... Diğer  siyasi partilerde özellikle AKP de aday adaylığı için çok sayıda talep olup, bunu CHP  izlemektedir. Bu atmosfer içerisinde senaryolar yazılıp çizilmekte, partiler  kazanmanın her türlü ince hesaplarını yapmaktadırlar...

 Taşova dışından, ithal adayla seçime girme hesabından tutunda, oy potansiyeli yüksek olan şahısları nasıl aday yapabiliriz çalışması, partilerin ön  faaliyetleri arasındadır. Yerel seçimleri genel seçimlerden ayırtan özelliklerden biri  bölgesel faktörlerdir. Partinin önemi olsa da, özellikle ilçemizde parti fazla önem arz etmemektedir. Geçmiş seçimler bunun bariz örnekleri ile doludur...  Yerel siyasetteki kural, Seçmen adayını  her türlü değerlendirmeden geçirir, sonucu belirler, sandıkta  nihai kararını verir.

 

 Merkezi hükümet ve AKP nasıl seçim alması gerektiği üzerine teknik ve taktiksel bir çalışma yapmaktadır. Buna rağmen mevcut Belediye Başkanı Sn. Mustafa Korkmaz, diğer adaylara göre seçime bir adım önde başlamıştır... Bunun nedeni ise devam eden projeleri, 4,5 yıl içerisindeki yaptıklarıdır.  Kabul edip etmemek size bağlıdır... Mustafa Korkmaz bir  adım önde başlıyorsa, sorumlusu AKP’dir. Muhalefet olmasına rağmen bir adım önde yer alabiliyorsa, serzenişe gerek yok. Belirlediği öncelikli problemleri halletmeye çalışmakta olup, gelecek dönem içinde alt yapı ve katı atık tesisleri projesini de açıklamıştır.

AKP İktidar iken Taşova’ya ne yaptı? Bunu sormak gerekir. Merkezi idare kontrolü elinizde, ne  oldu, neler yapıldı?. Aktarılan ödeneklerin, yapılan yatırımların olağanlar hariç şeceresini çıkarın, millet de bilsin. Havanda su döverek birkaç iyi niyetli çalışan partili ve  meclis üyesinin gayreti dışında neler oldu? Onlarda sadece gayrette kaldı. Birileri yapmaya çalışırken diğerleri bozmaya az-metti... Taşova’nın geleceği olan projeler askıda kaldı ve bunlarda büyük ihtimalle yerel seçimlerde, seçim vaadi olarak temcit pilavı gibi ısıtılıp önümüze servis yapılacak. Taşovalı inanacak mı bunlara  belli değil. Belediye üzerinden politika yapılarak yerel iktidarı ele geçir-menin hesapları tutacak mı? Sormayacak mı Taşovalı? Yüksek Okulum nerede, sormayacak mı Tarıma dayalı sanayicim, Özel müteşebbis-lerin yatırımı nerde?..

  Merkezi siyasette,Taşova’nın mı günahı var Taşovalı’nın mı?  Önce bunun irdelenmesi, hem de sağlıklı bir şekilde irdelenmesi gerekir.  

Çaydibi’nin Taşova’ya bağlanması hususunda ise bu iki belediye encümeninin  aldığı kararla oluşan  bir olgudur. Taşova merkezi için faydadan çok zararı olacağı da alenen bellidir.  Adli Güvenlik, sağlık, eğitim ve  yerel hizmette zamanla aksaklıklarda  olacaktır. Taki bu mesafe arası yapılarla dolana kadar. Ödenekte de problemler olacaktır. Çaydibi’nin oy potansiyeli belli bir partiye fazla olabilir. Bunu amiyane benzetme yaparsak, gelecek seçimler merkezi nüfus İdaresi Sistemi (MERNİS) kayıtlarına  göre yapılacağından, kullanıla-cak oy şimdiden bellidir. Metropollerden veya  illerden  taşıma oy olmayacak, Taşova’yı Taşova da yaşayanlar seçecektir. Hak edeni seçecektir.

İstanbul'dan, Ankara’dan  çekilen fotoğraf Taşova’yı net olarak göstermez.

Taşova’nın  resmi Taşova ‘da çekilir.

 



Bu haber 1185 kere okunmuş.

Yorumlayan : BeşikTAŞovalı
Tarih:25.10.2008 23:31:23
istihdam ve kültür
İlçemizin sıkıntısı aynen katılıyorum budur. Napmalıdır o halde bu hususta görüşlerinizi ve veya projeler nelerdir acaba. Toğrağının altı kültür varlığı tarih olan ilçemiz önemlidir. İnsan kaynakları ilimizde dahi ilk sıradadır. Nüfusu çoktur. Doğal olarak karnı doymalıdır. İş lazımdır. İşyeri lazımdır. Adını duyurmalıdır ve bilinmelidir. Uğrak noktası haline getirmek gereklidir. Doğal güzellikleri herkes tarafından bilinmelidir. Tanıtım ihtiyacı vardır. Irmağı korunmalıdır örneğin vs vs...
Yorumlayan : BeşikTAŞovalı
Tarih:25.10.2008 23:19:12
anlamak meselesi
Anlamak meselesinde ise şahsımı anlama eksikliği ile itham etmektesiniz. Oysa benim anlayacağım sizin yazdığınız ile sınırlı olmadığından ancak hareket noktası kabul edebiliriz yazınızı ve yazınıza yazılan yorumları. Umarım siz beni anlarsınız. Üniversite hususunda yazdığım şahsi yorumum değil bir bilgidir. Hemde Amasya Üniversitesi rektör ve mensuplarından.
Yorumlayan : BeşikTAŞovalı
Tarih:25.10.2008 23:14:25
üzülme arkadaşım
Sebahaddin bey yorumlarım , diğer bir yorumcunun yazıları ve dikkatime sunduğu konularla ilgili siz lütfen üzülmeyin. Otogar yapımına ben karşı olmam. Yazınızda geçmemektedir. Yatırımlardan bahsettiğiniz ve diğer bir yorumcu yazısına dair verdiğim bir örnektir bu konu. Ama bir yazınızda herkesin bu sitede katkısının gereğini ifade ediyorsunuz. Hatta soruyorsunuz yazmak mı eleştirmek mi? bu bağlamda yazacağız ve ortak akıl ile bulunacak çözümler.
Yorumlayan : BeşikTAŞovalı
Tarih:25.10.2008 22:59:57
yorumsuz
üstat ben ne yazdığımı çok iii biliyorum. Ben size yalancısınız demiyorum. lütfen sizde bu şekilde almayın. kamuoyunda da yazınız içeriğinde geçtiği gibi partinin önemsiz olduğu söylenir ama aksine önemlidir. Ben burada gerçeğin ifade edilmediğini söylüyorum. Bunun benim kariyerimle de uzaktan yakından ilgisi yok. Kastım sizin yazınız üzerinden ve site içinde ki diğer yorumlarla beraber görüşlerimizi paylaşmaktır.
Yorumlayan : sebahattin_05
Tarih:25.10.2008 10:02:06
beşiktaşovali dikktaine
5- Taşovamızın eksikliğini soruyorsun önce kültür sonra istihdam eksikliği ön planda. Sonuç : Yazılarıma yorum yapmayı etik bulmadığım halde cevaben yazmam, yazıları okuyucu gibi tekrar okumanızı tavsiye içindir.
Yorumlayan : sebahattin günaydın
Tarih:25.10.2008 10:00:47
beşiktaşovalı dikkatine
2-Aday değil aday adaylarının talebinin fazla olduklarını söylüyorum.adaylık yüksek seçim kuruluna verilen listede belli olacaktır.Adayların şekillenmesine daha çok zaman var.O zaman bende sizin gibi resmi olarak öğreneceğim 3-yine yazıda partilerin önemi yok değil, her ne kadar partilerin önemi varsada ilçemize has olan bir istatiksel özellikten bahsetmekteyim. 4- yalan kelimesini sizin kariyerinize asla yakıştıramadım.Görüşlerime katılıp katılmamak okuyucunun kararıdır.Taşovanın meselelerini merak etmeyin çok iyi biliyorum.diğer yazılarımıda okursanız teşhiş ve tedaviyi de görürsünüz.
Yorumlayan : sebahattin günaydın
Tarih:25.10.2008 09:57:30
beşiktaşovalı dikkatine
Sayın aykut bey,siteye ilginizden dolayı teşekkür ederim,Yazıları okumadan yorum yaptığınızıda üzülerek belirtmek zorundayım Üstten tutma okuma ile karar vererek konuyu farklı boyutlara çekmek yorumculuk degil ,demagoji yapmaktır.. benimle ilgili olan üç yorumunuzun da yazı ile alakası olmadığını veya anlatılmak istendigini anlama eksikliğini gördüm 1- yazı içerisnde OTOGAR kelimesi hiçbir yerde geçmemesine rağmen otogardan bahsetmek otogarla ilgili ödenek üzerine yorum ne alaka anlamış degiim
Yorumlayan : BeşikTAŞovalı
Tarih:25.10.2008 01:10:19
pankart meselesi
üniversitenin bölümü açılmadan pankartını açmakta ancak taşovada olurdu. buna insanın aklı duruyor yahu. karınca kardeş ben ne deyim benim aklım başımda böyle bir pankartıda takmam .. bizim açacağımız pankart ÇARŞI HER ŞEYE KARŞI olur. bu pankartı asmaya neyin neden olduğunu falan anlatırsanız konuşuruz üstüne.
Yorumlayan : BeşikTAŞovalı
Tarih:25.10.2008 01:04:06
çıkar ilişkileri üzerine .karıncaya
şu bir yerlerin bir yerlere bağlanması meselesinde çıkar ilişkisi yokmu. örneğin ekmek aldın 50 krş verdin çıkarın doymak değil mi .bilmem ne siyasi görüşten adam bilmem ne partisinden aday hatta seçilip başkan , meclis üyesi vs vs. herkes önce kendi evinin mahallesinin ilçesinin önünü temizlesin sonra sıra beşiktaşa gelsin. üniversite meselesi hakkında yazım var okuyun göreceksin nasıl olacağını. rektör ve sekreterinden aldığım bir bilgidir.
Yorumlayan : BeşikTAŞovalı
Tarih:25.10.2008 00:55:13
sıkıntınız nedir?
atom karınca , gereksiz şeylerle ilgimiz sözkonusu dahi değil... taşovada ki çıkar ilişkileri ni biliyorsan söyle.. sen ordan daha iii görüyosun demek ki. görüyosan söölemiosan lal olmuşun demektir. merkezi idareden kastınız hükümet falansa açıkca belirtin ona göre yazalım görüşümüzü. Faydacılıkta bir anlayış ayrıca ayıpladığınız neyse açın konuyu...sıkıntınız nedir anlayalım
Reklam   -   İletişim   -   Kurumsal   -   Yazar Başvurusu   -   Gizlilik İlkeleri
Tüm Hakları Saklıdır © 2008-2011
İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz
Tel : +90 358 312 13 47  /  Faks : +90 358 312 13 47
RSS Facebook Twitter
Yazılım ve Tasarım :